انتشار روزنامه «مغرب» متوقف شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
انتشار روزنامه «مغرب» متوقف شد
نوشته شده در دو شنبه 6 آذر 1391
بازدید : 525
نویسنده : میثم حیدری

  

در پی شکایت ‌وزارت‌ارشاد و پیش از تشکیل‌جلسه‌ هیئت‌نظارت
انتشار روزنامه «مغرب» متوقف شد

خبرگزاری يا مهدي: در حالی‌که یک مسئول وزارت ارشاد از اعلام جرم علیه روزنامه مغرب به دلیل انتشار مطلب و کاریکاتور موهن خبر داده بود، مسئولان این روزنامه، امروز پیش از تشکیل جلسه هیئت نظارت اعلام کردند که انتشار روزنامه را تا اطلاع ثانوی متوقف کردند.

خبرگزاری فارس: انتشار روزنامه «مغرب» متوقف شد

 

به گزارش يا مهدي، روزنامه مغرب امروز پیش از آنکه جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات برای رسیدگی به تخلفات این روزنامه تشکیل شود، در مطلبی در صفحه نخست امروز روزنامه اعلام کرد که  انتشار «مغرب» تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

مسئولان روزنامه مغرب اعلام کرده‌اند: «تا برگزاری اولین جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات و تصمیم این هیئت از ادامه انتشار روزنامه خودداری می‌کنیم.»

پیش از این پدارم‌ پاک‌آیین در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس اعلام کرده بود: روزنامه مغرب تاکنون تخلفات زیادی داشته که یکی از آنها درج کاریکاتور روز پنجشنبه سوم آذر در صفحه نخست این روزنامه است.

وی گفت: کاریکاتور و تیتر یک صفحه نخست روز پنجشنبه این روزنامه از جمله تخلفات یاد شده و موضوع شکایت وزارت ارشاد از این روزنامه است.

مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تصریح کرد: در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات که بلافاصله بعد از تعطیلات ایام سوگواری امام حسین(ع) برگزار می‌شود، به تخلفات این روزنامه رسیدگی و با استفاده از ظرفیت های قانونی، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

پاک‌آیین با اشاره به این مطلب که رعایت حدود قانونی از تکالیف مطبوعات است، ادامه داد: کاریکاتور صفحه نخست پنجشنبه روزنامه مغرب متضمن تخلف آشکار از ماده 6 قانون مطبوعات است و درج چنین کاریکاتوری در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به وحدت و انسجام بین قوای سه گانه کشور تاکید کردند، باعث تاسف و حاکی از بی توجهی به منافع ملی و تکالیف قانونی است که با شناختی که بنده از هیئت نظارت بر مطبوعات دارم، مطمئن هستم که از این تخلف چشم پوشی نشده و با آن برخورد قاطع می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تخلف زیاد و مکرر این روزنامه از حدود قانونی مطبوعات و مصوبه شورای عالی امنیت ملی از آن شکایت کرده و انتظار داریم قوه قضاییه هرچه زودتر در این زمینه تصمیم گیری کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد افزود: ماده 6 قانون مطبوعات بخش عمده ای از حدود قانونی مطبوعات را بیان می‌‎کند که هم تخلف روز پنجشنبه و هم سایر تخلف‌های این روزنامه عدول از این ماده است.

وی اضافه کرد: تاکنون تذکراتی به این روزنامه داده شده بود که این روزنامه به آن توجه نکرده و شاهد استمرار تخلفات این روزنامه طی ماه ها و هفته‌های اخیر بودیم.

مدیرمسئول روزنامه مغرب بیش از 45 روز پیش از سوی دادستانی تهران بازداشت شد که اخیرا با قید وثیقه آزاد شده است. همچنین دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اتهام «محمدمهدی امامی ناصری» را غیرمطبوعاتی عنوان کرد.

انتهای پیام/


تماس با ما

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: روزنامه مغرب , مغرب , خاتمي , روزنامه اصلاح طلبان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: