گزارشی از پاسخ‌های اصولگرایانه به شبهه اصلاح‌طلبان+ادامه مطلب
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 484
نویسنده : میثم حیدری

  چه کسی باید عذرخواهی کند؟!


در هفته‌های اخیر صدای مشترکی از تمام گروه‌های اصلاح‌طلب بگوش می‌رسد مبنی بر اینکه اصولگرایان باید از مردم عذرخواهی کنند. این صدای مشترک اما با گزاره‌هایی مواجه است که طرح این گزاره‌ها، استدلال‌های اصلاح‌طلبان را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.
گروه سياسي يا مهدي - گروه‌های اصلاح‌طلب طی هفته‌های اخیر و به دلیل بروز برخی نوسانات اقتصادی در کشور، انتقادات گسترده‌ای را علیه اصولگرایان آغاز کرده‌اند.

انتقاداتی که البته در نقاط ماکزیمم خود، با برخی اقدامات قابل انتقاد دولت همراه شده و سبب ساز حملات تندتری به سمت اصولگرایان شده است.

این در حالی است که در کنار این انتقادات، حقایقی نیز وجود دارد. حقایقی که البته به نظر می‌رسد در صحبت‌های انتقادی گروه‌های اصلاح‌طلب علیه تفکر اصولگرایانه و در میزان سنجی این انتقادات، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

*نسبت اصلاح‌طلبان و حلقه انحراف به روایت مقدم‌فر

حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اخیراً در گفتگو با مشرق تصریح کرده بود:عده‌ای از اصلاح‌طلبان آمده‌اند و می‌گویند اصولگرایان و نیروهای حزب‌اللهی باید هزینه انحراف 4، 5 نفر عضو حلقه انحراف را بدهند. ولی اصلاح‌طلبانی که صاحب انحرافاتی مثل فمینیسم، سکولاریسم، لائیسم، جاسوسی، خیانت مالی و غیره هستند و همه جور جنسی در پرونده‌شان پیدا می‌شود، در عین اینکه حاضر به توبه نیستند می‌خواهند اصولگرایی را به دلیل انحراف چند آدم محاکمه کنند.

 
وی می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید توبه کنند و اصلاً نمی‌توانند از توبه فرار کنند و یا بگویند که ما برای چه باید توبه کنیم؟! هنوز مدت زیادی نگذشته است که حافظه تاریخی مردم دچار فراموشی شود و این در حالی است که مردم هیچگاه این حوادث را فراموش نخواهند کرد. البته در اینجا باید تأکید کرد که فتنه سال 88، فقط یک سیئه از تمام سیئات اصلاح‌طلبان است.

*سروری: اصلاح‌طلبان قصد دارند خود را از انزوای سیاسی خارج کنند

پرویز سروری، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم نیز در این زمینه با بیان اینکه "اصلاح‌طلبان به خوبی می‌دانند که شرایط برای افرادی که در فتنه 88 نقش داشتند فراهم نیست"، نیز می گوید: مردم با حضور در انتخابات مجلس نهم به اصلاح‌طلبان نشان دادند، نسبت به رفتارهای ساختارشکنانه، سخت‌گیر و بی اغماض بوده و در مقابل معتقد به رقابت‌های درون نظام هستند. 

وی می‌افزاید: اصلاح‌طلبان با ادعاهای عجیب و غریب و خارج از پشتوانه منطقی، موجب دور شدن هرچه بیشتر خودشان از مردم می‌شوند، مگر آنکه هزینه اشتباهات خود را با اظهار ندامت بپردازند. 


این چهره سیاسی اصولگرایان در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان باید بدانند که هنوز رفتارهای حاکمیت دوگانه، ایجاد شکاف میان مردم و اهانت به امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) در روزنامه‌های زنجیره‌ای هنوز از اذهان مردم پاک نشده است، لذا آنان باید اقدامات لازم را برای جبران مافات انجام دهند.

*آیت‌الله خاتمی: حضور سلایق گوناگون آری ولی حضور فتنه‌گران و کودتاچیان مخملی هرگز 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران و در کسوت امام جمعه سخن می‌گفت نیز به ماجرای جدید گروه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر ضرورت عذرخواهی اصولگرایان! واکنش نشان داد. 

 آیت‌الله خاتمی در این زمینه گفت:

"کسانی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باید زمینه فعالیت‌شان فراهم شود اما به این معنا نیست که ساختارشکنان و فتنه‌گران که در سال 88 طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزاندند و چراغ سبز به بیگانه نشان دادند با این تصور که مردم ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور را فراموش کرده‌اند به صورت طلبکارانه وارد میدان شوند بدون این‌که کمترین عذرخواهی از ملت داشته باشند و با کمال پررویی بگویند که ارزشی‌ها باید عذرخواهی کنند در حالی که آن‌ها بودند که چراغ سبز به آمریکا و انگلیس نشان دادند."


امام جمعه تهران تأکید کرد: حضور سلایق گوناگون آری ولی حضور فتنه‌گران و کودتاچیان مخملی هرگز.

وی خطاب به اصلاح‌طلبان افزود: تنها یک راه باقی مانده و آن عذرخواهی صریح از پیشگاه ملت و امام امت مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

*حجت‌الاسلام جلالی: اصلاح‌طلبان برای تطهیر خود مجبورند جناح مقابل را متهم کنند

حجت‌الاسلام حسین جلالی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز با بیان اینکه هر چه به انتخابات نزديک‌تر مي‌شويم دامنه شايعات اصلاح‌طلبان نسبت به اصولگراها گسترده مي‌شود و اين تحرکات بر پايه تلاش براي حضور در عرصه انتخابات است، می گوید: فتنه 88 توسط بخش عمده‌اي از اصلاح‌طلبان عملياتي شد و اين خيانت کوچکي نيست لذا آنها براي بازسازي خود و بازگشت به عرصه انتخابات لازم مي‌بينند، رقباي خود را به نحوي مجروح کرده و يا مثل خود بد‌نام کند.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان بر روشی اهریمنی متوسل می‌شوند مبنی بر اینکه هر که با ما نیست متهم به جریان انحرافی است! افزود: اين استنباط اصلاح‌طلبان از ضعف و احساس حقارت و ناتواني آنها سرچشمه مي‌گيرد که براي تطهير خود مجبورند جناح مقابل خود را متهم کنند تا زمينه حضورشان در انتخابات فراهم شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: به طور قطع، جريان اصولگرايي در پيدايش دولت آقاي احمدي‌نژاد نقش اساسي و کليدي داشته و دولت نهم و دهم محصول تلاش اصولگرايان ناب و واقعي است اما راي به دولت احمدي‌نژاد به منزله تاييد جريان انحرافي از سوي اصولگرايي نيست و هيچگونه تلازمي بين اين دو موضوع وجود ندارد که اصلاح‌طلبان تعمدا به آن توجهي ندارند. 

حجت‌الاسلام جلالی گفت: اینکه حتی احمدی نژاد هم بیان می‌کند که "ای کاش یاران سال 84 بودند" نشان می‌دهد که حلقه انحراف برای اصولگرایان ناخوشایند و قبیح است.

*چرا حلقه احراف نمی‌تواند مستمسک اصلاح‌طلبان باشد؟!

سخن پایانی را اما در میان صحبت‌های حمیدرضا مقدم‌فر، معاون سپاه پاسداران باید جستجو کرد.

خبرگزاری فارس چندی قبل به نقل از وی نوشت:‌ در درون جریان اصولگرایی نیز تعداد محدودی دچار انحراف شدند اما این مسئله نباید مستمسک جریانی مثل اصلاح طلبان باشد. اصولگرایی جریانی است که کل پیام انقلاب اسلامی در آن خلاصه می شود و این جریان معدود(حلقه انحراف) نباید مستمسکی برای اصلاح طلبان باشد چرا که خود اصلاح‌طلبان با انحرافات و اعوجاجات مختلفی مواجه‌اند.

تماس با ما

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: اصولگرایان , اصلاحات , فتنه , انحراف , انتخابات , خاتمي , يا مهدي نيوز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: