واردات خودرو با کارت بازرگانی یک پیرزن و یک چوپان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 475
نویسنده : میثم حیدری

  درآمد 160 میلیاردی شش وارد کننده؛


برخی شرکت های وارد کننده برای فرار از مالیات و پنهان کاری با کارت بازرگانی غیره از جمله کارت بازرگانی به اسم یک پیرزن در بوشهر یا یک چوپان در کرمان کالا واردات کرده‌اند که اطلاعات اولیه جمع‌آوری شده و در دست تکمیل است.
به گزارش مشرق ، فداحسین مالکی رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گویی به تشریح اهم مسائل و مشکلات قاچاق کالا و ارز در کشور  پرداخته که خلاصه آن از نظرتان می گذرد:

*ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و نهادهای مسوول با استفاده از اختیارات قانونی البته هماهنگ و همسو در مهار بحران بوجود آمده و برگشت ثبات به بازار ارز اقدام کنند.

*ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیته ویژه‌ی ارزی برای پیشگیری و مقابله با مبادلات غیرقانونی کالا و ارز با مشارکت مسئولان بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان توسعه تجارت، سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگی قوه قضاییه در ستاد تشکیل داده و فعال کرده است.

*با توجه به اینکه دامنه کار و تخلفات صورت گرفته بسیار وسیع است و متاسفانه تا 18 تیر سالجاری برای واردات تمامی کالاها از هر نوع ارز دولتی اختصاص یافته و از 18 تیر تا 6 شهریور هم برای پنج گروه کالایی و از 6 شهریور برای دو گروه کالایی ارز مرجع داده شده، لذا اقدامات باید براساس اولویت به‌نحوی که تأثیرگذار در کاهش بحران و ثبات بازار ارز باشد، انجام پذیرد.
*تیم ویژه رسیدگی به واردکنندگانی که ارز دولتی را دریافت و اقدام به واردات کالا نکرده و ارز را به فروش می‌رسانند تشکیل شده است .

*تیم دیگری نیز وظیفه رسیدگی به واردکنندگانی که کالاها را وارد و در گمرک نگهداری می‌کنند و به دنبال تنظیم اسناد غیر واقعی با تبانی برخی افراد در بانکها و دستگاه‌های دولتی نیز سازمان یافته است.

*تاکنون با اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ورود خوب سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، پرونده شش واردکننده خودرو که با ارز دولتی خودروها را وارد و اقدام به فروش آن با قیمت ارز آزاد می‌کنند تکمیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است و تنها تفاوت ارزش ارز دولتی و ارز اتاق مبادلات ارزی برای این شش وارد کننده 160 میلیارد تومان برآورد شد که درآمد قطعی آنهاست.

* 48 شرکت واردکننده نیز که 18 شرکت صرفاً وارد کننده خودرو هستند، شناسایی شده‌اند، این واردکنندگان کالا و خودروها برای فرار از مالیات و پنهان کاری با کارت بازرگانی غیره از جمله کارت بازرگانی به اسم یک پیرزن در بوشهر یا یک چوپان در کرمان واردات کرده‌اند که اطلاعات اولیه جمع‌آوری شده و در دست تکمیل است.

*با گذشت حدود 45 روز از تشکیل این کمیته، نتایج و ثمرات مناسبی داشته است، این کمیته با بررسی دقیق و همه جانبه شرایط اقتصادی و ارزی کشور، راهکارهای فوری و کوتاه مدت که می‌تواند برای برون رفت چاره ساز باشد را تهیه و به دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی ارائه کند که پس از حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد. منبع :ایسنا

تماس با ما

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: قاچاق , کالا , ارز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: