در همایش دانشگاه ˈلینک کمپوسˈ ایتالیا مطرح شد/
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
در همایش دانشگاه ˈلینک کمپوسˈ ایتالیا مطرح شد/
نوشته شده در پنج شنبه 27 مهر 1391
بازدید : 390
نویسنده : میثم حیدری

  

غرب مسیر نادرستی را در قبال ملت ایران برگزیده است

رم - ˈآلبرتو نگری ˈ تحلیلگر برجسته ایتالیایی، با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی،گفت: غرب مسیر نادرستی را در قبال ملت ایران برگزیده است.

 

به گزارش ایرنا، این تحلیلگر مشهور ایتالیایی در همایش بین المللی ˈتحریم ها و هزینه های مترتب بر آنˈ در دانشگاه ˈلینک کمپوسˈ ضمن تاکید بر موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، اظهار داشت: اعمال تحریم علیه ایران موضوع جدیدی نیست و بیش از 30 سال است که ایرانیان مورد تحریم قرار گرفته اند.

وی افزود: علاوه بر تحریم ها، در 20 سپتامبر 1980 و تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب مردم ایران، صدام حسین به این کشور حمله نظامی کرد، جنگی که هشت سال به طول انجامید.

این تحلیلگر ایتالیایی با اشاره به پیشرفت های متخصصان ایرانی در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی و علمی در سه دهه گذشته، ادامه داد: ایران دارای یکی از بزرگترین ذخایر نفتی و گازی در جهان است. اگرچه تحریم ها مشکلاتی را برای ایرانیان بوجود آورده، اما توانمندی و موقعیت بسیار ممتاز این کشور را نمی توان نادیده گرفت و باید تاکید کرد که غرب مسیر نادرستی را در رابطه با ملت ایران برگزیده است.

خانم ˈکالرینا لوکسواˈ یکی از مسئولین وزارت امور خارجه جمهوری چک نیز در این همایش دانشگاهی با موضوع تحریم های یکجانبه امریکا و اتحادیه اروپا علیه کوبا و بلاروس سخنرانی کرد و سیاست های حکومت واشنگتن را به چالش کشید.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم های یکجانبه و بین المللی علیه برخی کشورها، اظهار داشت : آنچه مسلم است جهان یک دهکده است و در چنین برهه ای از تاریخ، کشوری را نمی شود در انزوا قرار داد.

وی مهمترین و طولانی ترین تحریم اعمال شده در سطح بین المللی را تحریم 50 ساله امریکا علیه کوبا ذکر کرد و گفت : برخلاف هدف تعریف شده از سوی واشنگتن برای تحریم کوبا، یعنی سرنگونی فیدل کاسترو بعد از این همه سال، نه تنها هیچ خللی در حکومت وی ایجاد نگردید، بلکه بعد از وی برادرش به قدرت رسید.

ˈسید محمد علی حسینیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز که به عنوان اولین سخنران همایش حضور داشت در بخشی از سخنان خود ضمن برشمردن هزینه های مادی و معنوی تحریم ها، اظهار داشت: هر اقدامی -خواه جنگ، خواه اعمال تحریم- که موجب تضییع حقوق مشروع و بدیهی ملتها گردد، برخلاف منشور سازمان ملل وعلیه حقوق بشر و محکوم است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در سطح منطقه خاورمیانه، گفت :تنها رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه دارای صدها کلاهک اتمی و سلاح های کشتار جمعی است، اما تاکنون هیچ یک از بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای نتوانسته اند از تاسیسات اتمی این رژیم بازدید کنند.

وی افزود: تاسف انگیزتر اینکه، رژیم صهیونیستی همواره مورد تشویق و حمایت بانیان تحریم علیه ملت ایران قرار دارد.

حسینی در پایان به سئوالات دانشجویان و شرکت کنندگان در این همایش در خصوص اعمال تحریم های یکجانبه امریکا و اتحادیه اروپا علیه ملت ایران پاسخ گفت.

این همایش از سوی خبرنگاران روزنامه های ˈلارپوبلیکاˈ، ˈایل جورنالهˈ، ˈایل مانیفستوˈ، ˈرینشیتاˈ، ˈایل سولهˈ و شبکه 3 تلویزیون دولتی ایتالیا RAI3 ، پوشش خبری داده شد.


تماس با ما

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: تحريمات يك پارچه , تحريم , ايران , آمريكا ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: