گرداب/ چرا 22 درصد آمریکایی‌ها از اینترنت استفاده نمی‌کنند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 685
نویسنده : میثم حیدری

  افراد زیادی نیز معتقدند منفعتی در استفاده از اینترنت برایشان وجود ندارد و برخی نیز فکر نمی‌کنند بتوانند نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند. 


اینترنت با سرعت بالا، در دسترس بخشی از افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند، وجود دارد. به طوری که 62 درصد از بزرگسالان آمریکایی ازطریق اینترنت کابلی، دی. اس. ال. یا روش‌های مشابه به آن دسترسی دارند.

3 درصد از افراد نیز خواهان کاهش هزینه استفاده از اینترنت هستند یا در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند که مسئولان آن امکان دسترسی به اینترنت در آن‌جا را فراهم نکرده‌اند.

براساس این پژوهش همچنین، بازار تلفن‌های همراه در این کشور به طور فزاینده‌ای به سمت محصولات کمپانی‌های "اپل" و "گوگل" پیش می‌رود، به طوری که "اندروید" 15 درصد و اپل ده درصد بازار را در دست دارند. تنها 2 درصد از افراد از "ویندوزفون" یا "وب اُ.اِس." (متعلق به کمپانی اچ.پی.) و "پالم اُ.اِس." استفاده می‌کنند.

عدم دسترسی بیش از یک پنجم شهروندان آمریکایی به اینترنت در حالی که مقامات این کشور همه تلاش خود را برای افزایش دسترسی مردم سراسر دنیا به اینترنت، حتی در قالب پروژه‌هایی نظیر اینترنت چمدانی انجام می‌دهند، گواه دیگری است بر این‌که آن‌چه مقامات دولت آمریکا مدعی آن هستند، تنها در مورد شهروندان غیر آمریکایی صادق است. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که این افراد که بیست درصد از جمعیت کشور آمریکا را تشکیل می‌دهند، برای آن‌که کاخ سفیدی ها را از وجود خود مطلع سازند، باید چه کاری انجام دهند؟ 

در این بخش تنها به مرور بخشی از سخنان "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون "راهبرد بین‌المللی ایالات متحده برای فضای مجازی" که ماه می سال گذشته ایراد شده است، می‌پردازیم:

«در این سند [راهبرد بین‌المللی برای فضای مجازی] کوشش واقعی بر این است که هدف تعیین شده در همان آغاز کار به تحقق بپیوندد و آن عبارت است از این که ایالات متحده برای ارتقاء یک زیربنای اطلاعاتی و ارتباطی باز، ایمن، قابل اتکاء و دارای قابلیت کاربرد میان کشورها به نحوی که پشتیبان بازرگانی و تجارت بین‌المللی باشد، امنیت بین‌المللی را تقویت کند و بیان آزاد و نوآوری را پرورش دهد. 

... بسیاری از شما که نماینده دولت‌های کشورهای دیگر، بخش خصوصی، بنیادها یا گروه‌های جامعۀ مدنی هستید، در تعهد ما برای حصول اطمینان از این که اینترنت نه تنها برای دو میلیارد نفری که هم‌اکنون به آن دسترسی دارند، بلکه برای میلیاردها نفر دیگر که در سالیان آینده به آن دسترسی پیدا می‌کنند، به شکل باز، ایمن و آزاد باقی بماند، سهیم هستید.»


تماس با ما

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: گرداب/ چرا 22 درصد آمریکایی‌ها از اینترنت استفاده نمی‌کنند؟ ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: