پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 444
نویسنده : میثم حیدری

 رمزگشايي از سخنراني شب گذشته نصرالله؛

سيد حسن نصرالله در سخناني که در سالروز شهادت شهيد احمد قصير ايراد کرد به تشديد اوضاع بحراني سياسي ـ امنيتي لبنان پس از ترور "وسام الحسن" و تشريح اهداف اين قبيل ترورها و ارتباط آن با رژيم صهيونيستي پرداخت.
به گزارش يا مهدي ، سيد حسن نصرالله در سخنراني شب گذشته خود با اشاره به ترور وسام الحسن و تبعات آن در عرصه داخلي و منطقه‌اي، اين اقدام را تروري سياسي ناميد و خاطرنشان کرد: هر گاه تروري در لبنان انجام مي‌شود برخي افراد و گروه‌ها که علاقه دارند از هر دستاويزي براي ضربه‌زدن به حزب‌الله بهره ببرند بلافاصله حتي بدون هر گونه بررسي اوليه، انگشت اتهام را به سوي مقاومت نشانه مي‌روند در حالي که ممکن است دست‌کم چهار پنج گزينه محتمل براي چنين تروري وجود داشته باشد که رژيم صهيونيستي، سازمان‌هاي جاسوسي جهان، تروريست‌هاي القاعده و.. و چه‌بسا ده‌ها گزينه ديگر به عنوان متهم چنين جنايتي وجود داشته باشد در حالي که اين افراد و جريانات و به‌ويژه جريان 14 مارس لبنان دوست دارند لبنان را به سمت انفجار بحران‌هاي داخلي بکشانند اما ملت هوشيار لبنان اين اقدام تفرقه‌افکنانه عليه شيعيان و اهل سنت را به فرصتي براي به شکست‌کشاندن بدخواهان کشور تبديل کردند.



حذف فيزيکي؛ راهکار اصلي سرويس‌هاي دشمن
شايد ماجراي "ترور شخصيت" يا همان ترکيبي که در رسانه‌ها و افکار عمومي از آن به عنوان "حذف فيزيکي" ياد مي‌شود، يکي از شيوه‌هاي مرسوم و کاربردي سرويس‌هاي امنيتي و اطلاعاتي براي از پيش‌رو برداشتن مخالفان و کساني باشد که با نقشه‌هاي‌شان عرصه را بر دولت‌ها و گردانندگان اين سرويس‌ها تنگ کرده‌اند.

به جرأت مي‌توان گفت كه لبنان از جمله كشورهايي است كه ترور در آن به آساني انجام مي‌شود و بيشتر عاملان ترورها هنوز مشخص نشده‌اند.

تلاش براي معرفي عاملان ترور براي نخستين بار در تاريخ لبنان بعد از ترور رفيق حريري آغاز شد و همين مسأله و نتايج متناقض آن باعث شده كه از سال 2005 ميلادي تا كنون فضاي اين كشور دستخوش تحولات عمده اي از جمله بركناري سه نخست‌وزير و يك رئيس‌جمهور شود.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: ترور , لبنان , شخصیت , سیاسی , امنیتی , رئیس جمهور , رفیق , حریری , اینفوگرافی , معروف سعد , خبرگزاري يا مهدي ,



بازدید : 476
نویسنده : میثم حیدری

 

شاکیان به دادگاه مراجعه کنند
رمال شیطان صفت زنان را قربانی قصد شوم خود می‌کرد+عکس

خبرگزاری يا مهدي: رمال شیطان‌صفتی که زنان و دختران را قربانی قصد شوم خود می‌کرد، دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: رمال شیطان صفت زنان را قربانی قصد شوم خود می‌کرد+عکس

 

به گزارش يا مهدي ، اوایل مهر امسال زن جوانی با مراجعه به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز پرده از راز یک جنایت برداشت.

این زن جوان در شکایتش مدعی شد برای حل یکی از مشکلاتش به یک مرد میانسال دعانویس مراجعه کرده است و از سوی این فرد فریب خورده است. 

بررسی‌ها برای شناسایی مرد رمال آغاز شد تا اینکه مشخص شد چند زن و دختر جوان دیگر هم از این فرد شاکی هستند و از سوی وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

سرانجام با تلاش مأموران پلیس، مرد رمال به نام «پ» در محل اختفایش شناسایی و توسط مأموران دستگیر شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: رمال شیطان صفت , خبرگزاري يا مهدي , فريب زنان , دختران , عكس ,



«رأس الحسین» در دمشق/تصاوير در ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 23 آبان 1391
بازدید : 401
نویسنده : میثم حیدری

 

فارس گزارش‌ می‌دهد
«رأس الحسین» در دمشق + تصاویر

خبرگزاری يا مهدي: هرچند روایات تاریخی از محل دفن سر مبارک امام‌حسین(ع) مختلف است و گروهی محل دفن را کربلا، گروهی دیگر دمشق و عده‌ای نیز قاهره می‌دانند اما «رأس‌الحسین» در مسجد جامع اموی محل زیارت عاشقان این امام عظیم‌الشأن است.

خبرگزاری فارس: «رأس الحسین» در دمشق + تصاویر

 

به گزارش خبرنگار يا مهدي، به نظر می‌رسد دلیل اختلاف نظر مورخان درباره محل دفن سر مبارک امام‌حسین(ع) این است که اموی‌ها دستور دادند سر شهدای کربلا در نقاط مختلف در معرض دید مردم قرار گیرد و به این ترتیب مؤمنان دوستدار آل البیت(ع) در هر محلی که سر مبارک به آنجا منتقل شد، بارگاه مقدسی بنا کردند تا سمبل از جان گذشتگی و مبارزه و مظلومیت اهل بیت‌(ع) باشد.

امروز ضریحی از راس‌الحسین در مسجد جامع اموی دمشق وجود دارد که دوستداران امام‌حسین(ع) از نقاط مختلف جهان را به خود جلب می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: رأس الحسین , رأس الحسین چيست , عكس رأس الحسین , يامهدي , خبر گزاري يا مهدي ,



بازدید : 434
نویسنده : میثم حیدری

خبرنگاران يا مهدي در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*علیرغم انتشار برخی اخبار جهت دار مبنی بر کم انگیزه شدن رئیس جمهور در حل مشکلات اقتصادی، هفته گذشته شاهد جلسات متعدد ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر احمدی نژاد بودیم. یکی از این جلسات حتی در ساعات پایانی روز عید غدیر برگزار و بیش از 3 ساعت به طول انجامید. در جلسات هفته گذشته مباحثی پیرامون تامین کالاهای اساسی، رفع کمبودهای نقطه ای در استان ها، گزارش روزانه مبادلات ارزی، تامین ارز گروه های 8 گانه، مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین صادر کنندگان و وارد کنندگان کالا بررسی و دستورات لازم صادر شد. پیگیری های جدی احمدی نژاد به گونه ای بود که برخی وزرا به شوخی می گفتند اگر دکتراحمدی نژاد آزمایش دوپینگ دهد جواب آن مثبت خواهد بود!

* در هفته های اخیر حسن روحانی رایزنی های خود را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری افزایش داده است. شنیده ایم وی با افرادی چون نوبخت، یونسی، عباسی فرد و مرتضی بانک رایزنی ها و مشورت هایی داشته است.

*پس از آنکه غلامحسین کرباسچی در انتخابات 88 به سمت کروبی رفت، اختلافات در درون حزب کارگزاران گسترش یافته است به گونه ای که مدت دو سال است جلسات شورای مرکزی این حزب برگزار نشده است. از سوی دیگر به دلیل اختلاف نظر میان اعضا، گفته می شود کمپین هایی که اخیرا برای کاندیداتوری محمد علی نجفی راه اندازی شده برای ترساندن اسحاق جهانگیری است.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: لاریجانی , دوپینگ , احمدی نژاد , عصمت , هاشمی , روحانی , یونسی , مرتضی بانک ,



بازدید : 533
نویسنده : میثم حیدری

 

 

 
فردی که صورت شطرنجی شده و روي چهارپايه ايستاده با لباس چهارخونه آبی معروف به جمشید بسم‌الله است که به گفته معاون اول رییس‌جمهور نرخ ارز را او تعیین می‌کند.
 
 
 
دنیای اقتصاد: به گزارش خبر گزاري يامهدي فردی که صورت شطرنجی شده و روي چهارپايه ايستاده با لباس چهارخونه آبی معروف به جمشید بسم‌الله است که به گفته معاون اول رییس‌جمهور نرخ ارز را او تعیین می‌کند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: جمشید بسم الله , اخلال گر ارزی , عکس , بازار ارز ,



بازدید : 399
نویسنده : میثم حیدری

 

 
هولی لیندلی دختر 9 ساله ای است که باید برای زنده ماندن هر روز سه لیتر شیر بنوشد.

به گزارش خبرگزاری يا مهدي، این کودک به بیماری کمبود گلیکوژن مبتلا است و بدنش نمی تواند غذای مصرفی را به انرژی تبدیل کند.

هنوز برای این بیماری درمانی ارائه نشده است از این رو به منظور پیشگیری از روی دادن کما، این کودک باید پیش از خواب، شیر سرد همراه با پنج قاشق آرد ذرت بنوشد.

آرد ذرت حاوی نشاسته است که در طول شب به آهستگی انرژی آزاد می کند.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: شير , دختر , زنده ماندن ,



بازدید : 417
نویسنده : میثم حیدری

 

وحشت تحریم‌کنندگان از قطع صادرات نفت ایران در سرمای زمستان

خبرگزاري يا مهدي: یک کارشناس عراقی با اشاره به اینکه کشورهای وابسته به نفت ایران از تحریم های نفتی علیه ایران وحشت دارند،گفت: فعالیت صلح آمیز هسته ایران دلیل تحریم های نفتی ایران نیست.

خبرگزاری فارس: وحشت تحریم‌کنندگان از قطع صادرات نفت ایران در سرمای زمستان

 

حسین الجواهری یک کارشناس نفتی عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تحریم های نفتی که از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا در 6 ماهه گذشته بر ایران اعمال شده است چه آثاری را در بازار جهانی نفت بر جای گذاشته است، گفت: هم اکنون ترس مجدد کشورهای وابسته به نفت ایران موجب شده است تا قیمت جهانی نفت افزایش یابد و این افزایش قیمت می تواند فشارهای اقتصادی زیادی را به آنها وارد کند.

وی ادامه داد: ترس از افزایش دوباره قیمت نفت در روزهای سرد می تواند اقتصاد این کشورها را با بحران مواجه کند، همانند آنچه که سال گذشته در فصل زمستان رخ داد و مهمترین نمونه عدم تامین سوخت زمستانی به اندازه کافی است که می توان از آن یاد کرد.

این کارشناس انرژی ادامه داد: اتحادیه اروپا و آمریکا به دنبال این هستند که صادرات نفت ایران را به طور کامل متوقف کنند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، حتی منافع اقتصادی کشورهای وابسته به نفت ایران نیز برایشان به هیچ عنوان اهمیت ندارد.

الجواهری تصریح کرد: آنچه که باید به آن دقت نظر داشت این است که این تحریم ها به دلیل فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران نیست، بلکه آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال خواسته های دیگری از این تحریم ها علیه ایران هستند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: تحريم , تحريمات نفتي , كارشناسان , زمستان , فصل سرما ,



بازدید : 436
نویسنده : میثم حیدری

 پنتاگون مدعی شد؛


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

به گزارش خبر گزاري يا مهدي؛ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هفته پیش دو جنگنده ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کرده‌اند.

پنتاگون مدعی شده هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

پیشتر نیز شبکه «‌سی‌ان‌ان» آمریکا مدعی شد هفته گذشته دو جنگنده سوخو 25 ایران به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این هواپیمای بدون سرنشین بر فرار حریم هوایی بین‌المللی کویت پرواز می‌کرد و در حال انجام فعالیت‌های شناسایی عادی خود بود.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد اگر چه شلیک جنگنده‌های ایرانی به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی برخورد نکرده اما نگرانی وزارت دفاع آمریکا را برانگیخته است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: پنتاگون , پهپاد , ایران , شلیک , خبر گزاري يا مهدي , يامهدي بيا ,



بازدید : 446
نویسنده : میثم حیدری
 
بریدن «گلوی» کودک سوری چه نفعی برای تروریست‌ها دارد + عکس

خبرگزاری يا مهدي: از آغاز بحران در سوریه برای اینکه رنگ طایفه‌ای به نبردها بدهند، تندرو‌های وهابی و مسلح جنایات وحشتناکی مرتکب می‌شوند و اعدام کودکان، قتل خانواده‌های شیعه، سربریدن آنها را در دستور قرار داده‌اند.

خبرگزاری فارس: بریدن «گلوی» کودک سوری چه نفعی برای تروریست‌ها دارد + عکس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری يامهدي به نقل از فارس در مشرق تروریست‌های وهابی مخالف بشار اسد در سوریه «دختر بچه» یک خانواده شیعه را در سوریه به طرز وحشیانه‌ای سر بریدند که جرم وی شیعه بودن او و خانواده‌اش بود.

دختر بچه سوری که تروریست‌ها به جرم شیعه بودن خانواده‌اش گلوی وی را بریدند

طبق آمارهای منتشر شده، تروریست‌ها تاکنون 1300 شهروند شیعی را قتل عام کرده‌اند که اکثر کشته شدگان را شهروندان سوری و عراقی تشکیل می‌دهند.

چندی پیش «محمد العریفی»، از سرکردگان شناخته شده وهابی در عربستان از تروریست‌ها خواسته بود تا برای تخریب نشدن چهره شورشیان، از انتشار چنین تصاویری خودداری کنند اما حجم جنایات تروریست‌ها آن‌چنان بالاست که هر روز ابعاد جدیدی از جنایات آنها منتشر می‌شوند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: سر بريدن , يامهدي , خبر گزاري ,



بازدید : 649
نویسنده : میثم حیدری

 

نرم افزار قرآن نور شامل نسخه کامل قرآن کریم به همراه تفسیر آیات است.
به گزارش يا مهدي در این نرم افزار که برای جاوا طراحی شده است امکاناتی چون جستجو در قرآن، ترجمه و تفسیر، علامت گذاری متن و.. گنجانده شده است. 

قرآن نور با گوشی های لمسی هماهنگی دارد و اکثر گوشی های جاوا را پشتیبانی می کند.


 

:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , دانلود نرم افزار موبايل , ,
:: برچسب‌ها: قرآن , جاوا , قران براي جاوا ,



بازدید : 510
نویسنده : میثم حیدری
دیدار دوستانه تیمهای فوتبال ایران و تاجیکستان بعداز ظهر امروز سه شنبه با برتری شش بر یک تیم ملی کشورمان در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.

 

:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: ایران , تاجیکستان , جام جهانی , کریمی , کی روش , تیم ملی , مشرق ,



بازدید : 385
نویسنده : میثم حیدری

 

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس خبر داد
تفهیم 4 اتهام به مهدی هاشمی/ پزشکان بیماری را تایید نکرده‌اند

خبرگزاری يامهدي : یک منبع آگاه با اعلام تفهیم 4 اتهام اصلی مهدی هاشمی به وی، گفت: مهدی هاشمی در بخش VIP بیمارستان دی بستری است در حالیکه پزشکان بیماری وی را تأیید نکرده‌اند.

خبرگزاری فارس: تفهیم 4 اتهام به مهدی هاشمی/ پزشکان بیماری را تایید نکرده‌اند

 

 یک منبع آگاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی، گفت: تاکنون چهار اتهام اصلی مهدی هاشمی به وی تفهیم شده است.

وی با بیان اینکه اتهام جاسوسی و انتقال اطلاعات حساس به بیگانگان از اتهاماتی بوده که به مهدی هاشمی تفهیم شده است، افزود: اخلال در نظام اقتصادی کشور از دیگر اتهاماتی است که به مهدی هاشمی تفهیم شد.

این منبع آگاه با بیان اینکه اخلال در امنیت کشور در دوران فتنه 88 از اتهامات دیگر تفهیم شده به مهدی هاشمی است، تصریح کرد: فساد در قراردادهای بزرگ نفتی در دوران مسئولیت در وزارت نفت در زمان ریاست‌جمهوری آقای رفسنجانی از دیگر اتهاماتی بود که به وی تفهیم شد.

وی با بیان اینکه مهدی هاشمی اکنون به بهانه بیماری در بخش VIP بیمارستان دی بستری است، تاکید کرد: در حالی که مهدی هاشمی در بیمارستان بستری است اما پزشکان اصل بیماری این متهم را تائید نکرده‌اند.

این منبع مطلع همچنین گفت: با توجه به اینکه کارشناسان قضائی روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی را خلاف قانون و عدالت می‌دانند و معتقدند نوع برخورداری این متهم از امکانات گسترده با دیگر متهمان در دستگاه قضا سابقه نداشته است، بیم آن می‌رود که روند تحقیقات از وی با اخلال جدی مواجه شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی دچار اخلال شود، بر رسیدگی دقیق بر اتهامات مهدی هاشمی و استمرار تحقیقات از وی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، پیش از این خبرنگار فارس از فشار سیاسی به قوه قضائیه برای اخلال در پرونده مهدی هاشمی خبر داده بود.

 

انتهای پیام/

 

منبع فارس


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: مهدي هاشمي , هاشمي , بيماري مهدي هاشمي ,



بازدید : 463
نویسنده : میثم حیدری

 به بهانه دوئل پاستور و بهارستان؛


به دنبال رها شدن تنگه احد نظام در منازعات طرح سوال از رئیس جمهور، پوشش خبری گسترده و پیگیری همراه با جزئیات این مسئله در رسانه های خارجی بویژه رسانه های فارسی زبان، حکایت از خوشحالی آنها دارد.
به گزارش مشرق، عصر خلافت خلیفه دوم بود، دو زن در مورد پسر بچه ای ، نزاع داشتند و هر کدام ادعا می کردند که آن پسر، از آنهاست؛ ولی هیچ کدام برای ادعای خود دلیلی نداشتند و کسی در مورد این پسر، جز این دو نفر ادعایی نداشت.

خلیفه دوم در مورد حل این مشکل ، نتوانست کاری انجام دهد و به حضرت علی علیه السلام متوسل شد. حضرت آن دو زن را به حضور طلبید و آنها را نصیحت و سپس تهدید کرد که حقیقت را بگویند؛ ولی آنها همچنان بر ادعای خود، پافشاری می کردند.

حضرت علی علیه السلام که دیدند آنها دست بردار نیستند، وارد عمل شدند و فرمودند: "اره ای بیاورید" آن دو زن گفتند: می خواهی با اره چه کار کنی؟ علی علیه السلام فرمود: "می خواهم این پسر بچه را با اره، دو نصف کنم و هر نصف آن را به یکی از شما بدهم".

یکی از زنان، سکوت کرد، ولی صدای ناله دیگری بلند شد و گفت: خدا را، خدا را ! اگر می خواهید چنین کنید، من از حق خودم گذشتم؛ علی علیه السلام فرمود: "الله اکبر! این پسر فرزند توست و فرزند آن زن خاموش نیست، اگر پسر او بود، از روی مهر مادری فریادش بلند می شد" آن گاه، زن دیگر اعتراف کرد که آن کودک، فرزند او نیست. صدای صلوات و تکبیر حاضران در مجلس بلند شد.

چندی است که به دنبال وصول طرح سؤال از رئیس جمهور و مسائل پیش آمده میان دولت و مجلس، دستور کار اصلی کشور به این مسئله تبدیل شده است حال آنکه یکی از مسائل نظام در سال جاری و با توجه به نامگذاری امسال، موضوع تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و در کنار این مسئله، توجه به آرامش و حفظ وحدت میان مسئولین نظام و پرهیز از تفرقه و جنجال از موضوعاتی هستند که از مسائل اصلی نظام محسوب می شوند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: مجلس , دولت , طرح , سوال , رئیس جمهور , رسانه , بیگانه , مصلحت نظام ,



بازدید : 501
نویسنده : میثم حیدری

 پیدا و پنهان چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا؛


«باراک اوباما»، رئیس جمهور فعلی آمریکا با پیروزی مقابل «میت رامنی»، رقیب جمهوریخواه وی، اقامت خود را در کاخ سفید به مدت 4 سال دیگر تمدید کرد.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، ماراتن چند ماهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرانجام با ابقای اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا در کاخ سفید به پایان رسید تا چهار سال دیگر جهان شاهد همان سیاست‌هایی باشد که چهار سال است با آنها آشناست.

اوباما در نهایت توانست با کسب 303 رای الکترال کالج، یک دور دیگر مستاجر کاخ سفید باقی بماند.

در این گزارش به بررسی برخی از زوایایی پنهان زندگی شخصی چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته شده است.

باراک اوبامای کوچک که در زمان اقامت در اندونزی با نام مستعار بری سوئترو (Barry Soetoro) شناخته می‌شد، در 4 آگوست 1961 در هونولولوی هاوایی متولد شده است. 

مادر وی استنلی آن دونهام (Stanley Ann Dunham) اهل آمریکا و پدر وی باراک اوبامای بزرگ (Barack Obama Sr.) اهل کنیا، شش ماه قبل از تولد باراک اوباما با یکدیگر ازدواج کردند. این دو زمانی که باراک اوباما دو سال بیشتر نداشت از یکدیگر جدا شدند. 

 

زمانی که اوباما شش سال داشت، مادرش با یک اندونزیایی به نام لولو سوئترو (Lolo Soetoro) ازدواج نمود و خانواده چهار سال بعدی را در اندونزی گذراند. اوباما در ده سالگی به هاوایی بازگشت تا زندگی خود را در کنار پدربزگ و مادربزگ خود یعنی استنلی و مادلین دونهام بگذراند. وی در این سن برای آخرین بار پدر خود را ملاقات نمود. 

 

وی تحصیلات خود را در دانشکده باختری (Occidental College)، دانشگاه کلمبیا و دانشکده حقوق هاروارد به اتمام رسند. برخی گروه‌‌ها و افراد معتقدند که اوباما یک آمریکایی نیست بلکه در کنیا متولد شده است. در 27 آوریل 2011، اوباما به طور رسمی گواهی تولد خود را منتشر نمود که البته بسیاری از کارشناسان این سند را جعلی تشخیص داده و تاکنون هیچ مرجع قضایی اصالت آن را تأیید نکرده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: گزارش , اوباما , رئیس جمهور , مشرق ,



اوباما ۴ سال دیگر در کاخ سفید ماند
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391
بازدید : 428
نویسنده : میثم حیدری

 

فیل جمهوریخواهان مقابل الاغ دموکرات‌ها مات شد
اوباما ۴ سال دیگر در کاخ سفید ماند

خبرگزاری فارس: «باراک اوباما»، رئیس جمهور فعلی آمریکا با پیروزی مقابل «میت رامنی»، رقیب جمهوریخواه وی، اقامت خود را در کاخ سفید به مدت 4 سال دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری فارس: اوباما ۴ سال دیگر در کاخ سفید ماند

 

به گزارش فارس، ماراتن چند ماهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرانجام با ابقای اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا در کاخ سفید به پایان رسید تا چهار سال دیگر جهان شاهد همان سیاست‌هایی باشد که چهار سال است با آنها آشناست.

اوباما در نهایت توانست با کسب 274 رای الکترال کالج، یک دور دیگر مستاجر کاخ سفید باقی بماند.

اوباما که در دوره قبل وارث جنگ‌های باقی مانده از دوران جورج بوش بود، این بار در حالی کلید کاخ سفید را در دست می‌گیرد که باید با مشکلات متنوعی در زمینه‌های متفاوت از جمله بحران اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

انتخابات آمریکا روز سه‌شنبه ساعت 7 صبح  به وقت محلی آغاز شد و تا 23 ادامه داشت. این انتخابات 7 میلیارد دلاری در شرایطی برگزار شد که دغدغه اصلی رای‌دهندگان مسائل اقتصادی و بیکاری در جامعه آمریکا بود. در این میان نظرسنجی‌های قبل از انتخابات از رقابت نزدیک و شانه به شانه دو رقیب دموکرات و جمهوریخواه حکایت داشت.

از طرفی انتخاب اوباما برای تکیه بر مسند قدرت در واشنگتن  همزمان با انتخابات میاندوره‌ای سنای آمریکا صورت می‌گیرد  که می‌تواند آن را انتخابات فراموش شده نامید.  با توجه به اینکه هیچکدام  از احزاب در سنا اکثریت 60 درصدی را نمی تواند از آن خود کند، اوباما برای دریافت مصوبه از سنا در آینده باید با جمهوریخواهان در سنا نیز دست و پنجه نرم کند، چرا که در صورتی که کنگره تایید نکند اوباما حتی قادر به پرداخت قبض تلفن خود نخواهد بود.

اما اوباما که چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری هر گونه تصمیم‌گیری درباره مسائل مهم و حیاتی را به بعد از مشخص شدن نتایج آراء موکول کرده بود، اکنون با چالش‌های داخلی و خارجی بیشماری روبروست که برخی از آنها همچون بحران اقتصادی میراث دوران جرج بوش است و بعضی دیگر یا ماحصل سیاست‌های اتخاذی او یا نتیجه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای بوده است. 

انتهای پیام/ص


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: كاخ سفيد , اوباما ,



تعداد صفحات : 43