پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سخن امام
نوشته شده در چهار شنبه 16 فروردين 1391
بازدید : 921
نویسنده : میثم حیدری

 اگر بر کشوری ندای تفکر بسیجی طنین اندازد ، چشم طعم دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



بازدید : 709
نویسنده : میثم حیدری
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین قره باغی (1391/01/16)  

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیّدعلی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است: 


بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت روحانی عالیقدر مرحوم مغفور جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّدعلی اکبر قره باغی را به عموم مردم شریف آذربایجان غربی و ارادتمندان و علاقمندان ایشان بالخصوص خاندان مکرّم و فرزندان محترم ایشان و حوزه ی علمیه و روحانیت استان تسلیت می گویم. ایشان از علمای برجسته ای بودند که سالهای طولانی از عمر خود را در خدمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی مصروف داشتند و نماینده مردم آن منطقه در مجلس خبرگان بودند.
از خداوند متعال علوّ درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می کنم.
سیّدعلی خامنه ای

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



بازدید : 753
نویسنده : میثم حیدری

 

دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از مسوولان کشور در قوای سه گانه (1391/01/15)  

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان کشور در سه قوه، همه مسئولان را به همدلی، همفکری، همکاری صمیمانه و تلاش جدی برای حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی عمومی در جهت آن فراخواندند و تأکید کردند: عید و آغاز سال جدید، باید زمینه ساز همت، فکر، نشاط، امید و انگیزه ای جدید برای ادامه پرشتاب تر حرکت رو به جلو کشور و برداشتن یک گام جدی و بزرگ در موضوع تولید ملی و داخلی، باشد.
رهبر انقلاب اسلامی، مبارک بودن سال برای مسئولین را منوط به انجام وظیفه و حرکت در مسیر اسلام دانستند و افزودند: اگر مسئولین با کار و تلاش جدی و مخلصانه خود، زمینه ساز جلب رحمت و لطف الهی شوند، قطعاً سال، بر مردم هم مبارک خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین نامگذاری امسال بعنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کردند: جمع بندی از حرکت خوب کشور به سمت اهداف والا و امکانات و شرایط موجود و همچنین تمرکز بدخواهان نظام اسلامی بر مسائل اقتصادی، نشان می دهد که حمایت از تولید ملی یک نیاز ضروری در شرایط کنونی است.
ایشان با اشاره به تلاش همه جانبه جبهه استکبار برای تشدید فشارهای اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران افزودند: با وجود تدا رک گسترده معاندان و مخالفان نظام اسلامی ، مسئولان و جوانان کشور، با عزم و ایمان خود و هوشیاری و شناخت از امکانات و تلاشهای دشمنان و همچنین سرعت عمل، همه امکانات و تواناییهای داخل را به میدان خواهند آورد و جبهه استکبار را یکبار دیگر ناکام خواهند گذاشت.
رهبر انقلاب تأکید کردند: آشکارترین دلیل بر بی نتیجه بودن  تلاشهای جبهه استکبار، ناکارآمدی بیش از سی سال تحریم و فشار اقتصادی بر نظام اسلامی و پیشرفت و قدرت روزافزون ایران است.
ایشان یکی از لوازم حرکت همه جانبه در جهت حمایت از تولید ملی و مقابله با تلاشهای جبهه استکبار را همکاری و همدلی مجلس و د ولت برشمردند و به قوای مقننه و مجریه توصیه کردند: امروز کشور در عرصه های مختلف نیازمند تلاش، تحرک، نوآوری و ابتکار است که لازمه رسیدن به این هدف، همفکری، تدبیر و همراهی مسئولان بویژه در دولت و مجلس است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکل گیری جبهه ای متشکل از استکبار، ارتجاع، سرمایه داران بزرگ، مفسدین، روسیاهان عالَم و سست عنصرهای دنباله رو، در مقابل نظام اسلامی خاطرنشان کردند: در طول بیش از سه دهه گذشته، تا بحال چندبار چنین جبهه ای برای به زانو درآوردن نظام اسلامی شکل گرفته است اما در هر یک از برهه ها، جبهه شیاطین شکست خورده و به نتیجه مورد نظر خ ود نرسید.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: یکی از دلایل عمده شکست جبهه مخالفان و معاندان نظام اسلامی، وحدت و همدلی درونی کشور بوده است.
ایشان با تأکید مجدد بر لزوم حمایت عملی از تولید ملی و با اشاره به نقش عمده دولت در این موضوع  و همچنین نقش تسهیل کننده مجلس در این خصوص ، افزودند: مجلس و دولت باید با همکاری صمیمانه برای حمایت از تولید ملی، گام های عملی بردارند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به وجود فرهنگ ناصحیح استفاده از کالای خارجی در جامعه، نقش صدا و سیما را در فرهنگ سازی استفاده از تولید داخل بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای ساخت داخل، نیازمند تفکر، مطالعه، نگاه عمیق، برنامه ریزی و در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی اجتماعی این موضوع است که صدا و سیما و دیگر دستگاههای تبلیغاتی، باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.
ایشان در پایان بار دیگر همه مسئولان قوای سه گانه را به تواصی به حق و صبر و استقامت، تلاش و خدمت همراه با نشاط و امید، کمک و یاری به یکدیگر و استمداد از خداوند متعال سفارش کردند.

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



سخن امام خامنه ای 10
نوشته شده در سه شنبه 15 فروردين 1391
بازدید : 874
نویسنده : میثم حیدری

 بسیج بر اساس بصیرت و روشنایی گوهر ایمان در دل ، ایستاده و مستحکم است.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



توصیه‌های امام علی(علیه‌السلام) به اهل بازار
نوشته شده در سه شنبه 15 فروردين 1391
بازدید : 667
نویسنده : میثم حیدری

 


اذکار مستحبى در هنگام‌ ورود و خروج‌ و نشستن‌ در بازار را مى توان‌ در همین‌ راستا توجیه‌ و تفسیر نمود. اگر انسان‌ مراقبت‌ لازم‌ را در بازار به‌ عمل‌ آورد مى تواند از بازار با همه‌ اوصافش، مکانى بسازد که‌ عزت‌ او را تأمین‌ نماید و دنیا و آخرت‌ خویش‌ را آباد و آن را وسیله‌اى براى خدمت‌ به‌ مردم‌ و جامعه‌ قرار دهد.

 

 


 

بازار

 

جامعه‌ بدون‌ تجارت‌ و خرید و فروش‌ نمى تواند به‌ حیات‌ اجتماعى خود ادامه‌ دهد. به همین جهت لازم است کمی در آن دقیق شده و حیطه آن را از آلودگی هایی که تهدیدش می کند پاک نموده  و شریان حیاتی جامعه را از پلیدیهایی که آن را احاطه کرده دور ساخته و در نهایت از طهارت ظاهری به طهارت باطنی دست یابیم. همان طور که می دانیم ابدان آلوده از لقمه های شبه ناک کمتر پذیرای کلام الهی و تزکیه نفس می باشند. لذا لازم است به ابعاد این مکان –که اگر قداست آن فرض دانسته شود- پرداخته شود .

 

 

 

جایگاه افراد در بازار

افراد در بازار از یک سو به‌ جایگاهى تکیه‌ زده‌اند که‌ هر آن، احتمال‌ سقوط‌ و انحطاط‌ مالى و اخلاقى مى رود و از سوى دیگر حیات‌ اجتماعى و اقتصادى جامعه‌ به‌ آن‌ وابسته‌ است. روایاتى که‌ در ذم‌ بازار وارد شده‌اند، در صددند احتمال‌ سقوط‌ مالى و اخلاقى بازاریان‌ و هر کسى که‌ به‌ گونه‌اى با بازار سر و کار دارد را به‌ حداقل‌ برساند. براى جمع‌ بین‌ این‌ دو امر، خطرات‌ جدى نظیر؛ احتمال‌ قوى تسلط‌ شیطان‌ بر انسان‌ که‌ مى تواند شیرازه‌ی بازار و معاملات‌ در آن‌ را تهدید کند، در روایات‌ گوشزد شده‌ است.

یکی از عوامل مهم ‌در خصوص مقابله با شیطان، تقواى الهى و مراقبت‌ بر انجام‌ دستورات‌ و پرهیز از محرمات است. که به مواردی از آن اشاره می شود: امیرالمؤ‌منین علی(علیه السلام) در گشت ‌زنی های خود در بازار( زمان‌ حکومت خویش)، بر آن‌ تأکید مى نمودند و مصادیق‌ آن‌ را بیان‌ مى کردند: بردبارى، پرهیز از دروغ‌ و سوگند خوردن، آسان‌ گرفتن‌ معامله، راضى به‌ حق‌ خود بودن‌ و حق‌ دیگران‌ را به‌ آنان‌ دادن، کامل‌ نمودن‌ پیمانه‌ها و وزنها، نیکو معامله‌ کردن و ... همه‌ از مصادیقى است‌ که‌ مى توان‌ با نهادینه‌ کردن‌ آنها، احتمال‌ سقوط‌ فردى و اجتماعى را به‌ شدت‌ کاهش‌ داد و بازارى سالم‌ را به‌ ارمغان‌ آورد. اذکار مستحبى در هنگام‌ ورود و خروج‌ و نشستن‌ در بازار را مى توان‌ در همین‌ راستا توجیه‌ و تفسیر نمود. اگر انسان‌ مراقبت‌ لازم‌ را در بازار به‌ عمل‌ آورد مى تواند از بازار با همه‌ اوصافش، مکانى بسازد که‌ عزت‌ او را تأمین‌ نماید و دنیا و آخرت‌ خویش‌ را آباد و آن را وسیله‌اى براى خدمت‌ به‌ مردم‌ و جامعه‌ قرار دهد.



:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,



عکس های دیدنی از فصل بهار در کردستان
نوشته شده در سه شنبه 15 فروردين 1391
بازدید : 697
نویسنده : میثم حیدری

 بهار زیبا

 


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


:: موضوعات مرتبط: عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: بهار ,



بازدید : 748
نویسنده : میثم حیدری

 


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(پنجشنبه) در دیدار آقای رجب طیب اردوغان  نخست وزیر ترکیه و هیئت همراه وی ، با تاکید بر لزوم تعمیق بیش از پیش همکاریهای دو کشور خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی معتقد به گسترش همکاریها با ترکیه است و هرگاه دو کشور در زمینه مسایل مختلف با یکدیگر همراه بودند، این همراهی بسود ایران و ترکیه و همچنین دنیای اسلام بوده است. 
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در تالار آیینه حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به ظرفیتهای فراوان گسترش همکاریها، بخصوص در زمینه نفت و گاز افزودند: ایران از لحاظ مجموع منابع نفت و گاز در جهان، بسیار غنی است. 
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به شرایط حساس منطقه تاکید کردند: به لطف خداوند تحولات منطقه تاکنون به نفع اسلام و مسلمانان بوده است و از این پس نیز اینگونه خواهد بود. 
ایشان افزودند: مهمترین مسئله در شرایط حساس منطقه این است که کشورهای مستقل، تصمیمهای صحیحی بگیرند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نگاه ابزاری قدرتهای مسلط دنیا بویژه آمریکا به کشورهای منطقه خاطر نشان کردند: آمریکاییها هیچ ملتی را به عنوان ملت مستقل قبول ندارند. 
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آمریکاییها با همه کشورها اینگونه رفتار می کنند و بنابراین همواره باید در تصمیم گیریها مصالح کشورهای اسلامی در نظر گرفته شود.

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



سخن امام خامنه ای 9
نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391
بازدید : 814
نویسنده : میثم حیدری

 در همه رده آموزش را باید جدی گرفت


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



آیا قرآن تورات و انجیل را تصدیق كرده؟!
نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391
بازدید : 730
نویسنده : میثم حیدری

 

 

 

آیات مختلفى از قرآن گواهى مى‏دهد كه نشانه‏هاى پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) و آئین او در همان كتابهاى محرف كه در دست یهود و نصارى در آن زمان بوده وجود داشته است، زیرا مسلم است كه منظور از تحریف این كتب آسمانى این نیست كه تمام كتابهاى موجود باطل و بر خلاف واقع مى‏باشد، بلكه قسمتى از تورات و انجیل واقعى در لابلاى همین كتب وجود داشته و دارد، و نشانه‏هاى پیامبر اسلام، در همین كتب و یا سائر كتابهاى مذهبى كه در دست یهود و نصارى بوده، وجود داشته و الان هم بشاراتى در آنها هست.

 


 

کتاب

 

وَ آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتِی ثَمَناً قَلِیلاً وَ إِیَّایَ فَاتَّقُونِ (بقره41)

 

و به آنچه (از قرآن) نازل كردم، ایمان بیاورید كه تصدیق مى‏كند آنچه را (از تورات) با شماست. و نخستین كافر به آن نباشید و آیات مرا به بهاى ناچیز نفروشید و تنها از من پروا كنید.

این آیه خطاب به دانشمندان یهود مى‏فرماید: قرآن، هماهنگ با بشاراتى است كه در تورات شماست. (مراد از هماهنگى قرآن با تورات تحریف نشده، هماهنگى كلّى و اجمالى است، نه هماهنگى در تمام احكام)

شما دانشمندان، زمانى مبلغ و منتظر ظهور اسلام بودید، اكنون پیشگامان كفر نشوید تا به پیروى از شما، سایر یهود از اسلام آوردن سر باز زنند و آیات الهى را به بهاى ناچیزِ ریاست دنیا، نفروشید و از خدا بترسید.


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: قرآن ,



چرا در قرآن، اسمی از ائمّه(ع) نیامده‌است؟
نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391
بازدید : 763
نویسنده : میثم حیدری

 


مقدمه:  

می دانیم که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

به عنوان مثال اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.
دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.
سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.

یکی از کارهایی که در اکثر مدارس کشور عزیزمان انجام می شود، خواندن آیاتی از قرآن مجید می باشد، در این زمینه چنان چه دانش آموزان بتوانند علاوه بر شنیدن آیات، با مفاهیم متعالی این معجزه الهی آشنا شوند، بی شک به هدف والای نزول وحی رهنمون گشته ایم.

در این راستا، مرکز یادگیری جهت غنی سازی برنامه های صبحگاه مدارس، به بررسی و تفسیر برخی از آیات قرآن پرداخته است. در این قسمت سعی شده، تفسیر به زبان ساده و قابل درک برای دانش آموزان ارائه گردد. 

در این مقاله آیات 51 تا 57 سورة مائده ( صفحة 117)، مورد بررسی قرار می گیرد...

آیات مربوطه توسط یکی از دانش آموزان قرائت شود. شما می توانید برای شنیدن فایل صوتی آیات این صفحه کلیکنمایید.


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: چرا در قرآن , اسمی از ائمّه(ع) نیامده‌است؟ ,



سخن امام خامنه ای 8
نوشته شده در یک شنبه 13 فروردين 1391
بازدید : 758
نویسنده : میثم حیدری

 از شرح حال سرداران و رزمندگان استفاده کنید.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



سخن امام خامنه ای 7
نوشته شده در شنبه 12 فروردين 1391
بازدید : 760
نویسنده : میثم حیدری

جوان اول باید احساس مسئولیت کند، مثل پر کاهی در امواج حوادث نباشد. 


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای ,



بازدید : 796
نویسنده : میثم حیدری

هکرها به اداره مالیات سوئد حمله کردند

خبرگزاری فارس: حمله غیرمنتظره هکرها به اداره مالیات سوئد منجر به سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه هزاران سوئدی و خشم آنها از منابع امنیتی این کشور شده است.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی The local، منابع خبری احتمال می دهند که در جریان حمله اخیر هکرها به اداره مالیات سوئد اطلاعات شخصی و محرمانه مربوط به هزاران سوئدی که به صورت محافظت شده در سیستم کامپیوتری نگاهداری می شده به سرقت رفته باشد.

هم اکنون اداره مالیات سوئد و پلیس این کشور در صدد هستند تا در خصوص حمله اخیر هکرها و تعداد دقیق افرادی که اطلاعات آنها به سرقت رفته است کسب اطلاع کنند.

لازم به ذکر است که بسیاری از این اطلاعت محرمانه مربوط به افسران پلیس و روزنامه نگاران سوئدی بوده است.

منابع خبری در سوئد تصریح کرده اند که اطلاعات قربانیان حوادث جنایی، شاهدین دادگاهها، زنان مورد اذیت و آزار قرار گرفته و ... نیز در زمره فایلهای محرمانه سرقت شده بوده است.

هنوز اطلاعات کامل تری در خصوص اقدامات پلیس امنیت سوئد در مواجهه با این سرقت گسترده منتشر نشده است.

خبرگزاری فارس: هکرها به اداره مالیات سوئد حمله کردند

 




سخن امام خامنه ای 6
نوشته شده در جمعه 11 فروردين 1391
بازدید : 811
نویسنده : میثم حیدری

 خوبی مراتب دارد در خوب بودن و خوب شدن حد نسناسید.




بهشت و جهنم چینی ها در مالزی+عکس
نوشته شده در جمعه 11 فروردين 1391
بازدید : 773
نویسنده : میثم حیدری

 معبد چینی ها در کوالالامپور مالزی به عنوان یکی از عبادتگاه های چینی ها مطرح است و به دلیل نقاشی ها و مجسمه های خاص به به بهشت و جهنم چینی ها مشهور شده است

 




تعداد صفحات : 43